آمار خرید و فروش و رهن و اجاره خانه های مسکونی در نیمه اول آذر ۱۳۹۵ به تفکیک مناطق | املاک پاستور منطقه ۲۲ ۲۲ گانه.

آمار خرید و فروش و رهن و اجاره خانه های مسکونی در نیمه اول آذر ۱۳۹۵ به تفکیک مناطق | املاک پاستور منطقه ۲۲ ۲۲ گانه.

آمار خرید و فروش و رهن و اجاره خانه های مسکونی در نیمه اول آذر 1395 به تفکیک مناطق

به گزارش ملک رادار و براساس آخرین اطلاعات سامانه بازار املاک کشور،از اول تا 15 آذر، برابر با 3715 معامله خرید و فروش ملک در تهران ثبت شده است. جدول زیر جزییات این موضوع را نشان می دهد.

املاک منطقه 22 تهران

معاملات خرید و فروش ملک در نیمه اول آذر

همچنین بیش از هزار و 800 قرارداد رهن و اجاره آپارتمان در نیمه نخست آذرماه در تهران منعقد شده است که یک‌چهارم از این تعداد رهن کامل بوده است.
به گزارش «دنیای اقتصاد»، برابر آمار اولیه و غیرقطعی سامانه اطلاعات بازار املاک ایران، در 15 روز نخست آذر ماه مجموعا هزار و 810 فقره قرارداد اجاره‌بها منعقد و از سوی مشاوران املاک در سامانه ثبت شده است. در این بین اگر دایره آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ را قدری وسیع‌تر درنظر بگیریم، سهم قراردادهای رهن و اجاره این واحدها در بازه متراژ 80 تا 120 مترمربع مجموعا 519 فقره بوده که حدود 29 درصد از کل قراردادها را دربر می‌گیرد. نکته قابل توجه اینجاست که نیمی از این آپارتمان‌ها نوساز بوده است. این داده، نشان‌دهنده انباشت واحدهای استیجاری نوساز در بازار رهن و اجاره آپارتمان است که در تابستان متقاضی نداشته یا به دلیل قیمت پیشنهادی بالا به قرارداد نرسیده است. اما در پاییز با توجه به سرمای حاکم بر بازار رهن و اجاره آپارتمان موجران ناچار شده‌اند قیمت‌های بالای مدنظرشان را قدری تعدیل کنند؛ چراکه به درستی تشخیص داده‌اند منفعت واحد مسکونی اجاره رفته با قیمت تعدیل شده بیشتر از خالی ماندن دست‌کم 6 ماهه آپارتمان تا زمان فرارسیدن فصل طلایی نقل‌وانتقالات است.

املاک منطقه 22 تهران

معاملات اجاره بها در نیمه اول آذر