۱۳ هزار سیل زده گلستانی در صف دریافت وام مسکن | املاک پاستور منطقه ۲۲

۱۳ هزار سیل زده گلستانی در صف دریافت وام مسکن | املاک پاستور منطقه ۲۲

۱۳ هزار سیل زده گلستانی در صف دریافت وام مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از معرفی افزون بر ۲۰ هزار گلستانی سیل زده به بانک برای دریافت وام خبر داد و گفت : از این تعداد، ۱۳ هزار و ۲۹۴ نفر موفق به عقد قرارداد شده و در صف دریافت وام قرار دارند.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی بنیاد مسکن گلستان، محمدتقی زمانی نژاد با اشاره به آمار نهایی واحدهای خسارت دیده از حوادث قهری فروردین ماه گلستان اظهار داشت :سیل، رانش و طوفان به ۲۱ هزار و ۱۰۲ واحد مسکونی آسیب زد که از این تعداد هفت هزار و ۳۰۰ واحد نیازمند احداث مجدد هستند و مالکان ۹ هزار و ۳۲۷ واحد نیز ۴۱۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض دریافت کردند.

وی بیان کرد: همچنین  ۱۳ هزار و ۸۰۲ واحد نیازمند تعمیر هستند که تاکنون کار تعمیر هشت هزار و ۳۹۴ واحد معادل ۸۸ درصد به پایان رسیده است.

زمانی نژاد افزود: تاکنون دو هزار و پنج واحد آواربرداری، سه هزار و ۴۷۲ واحد پی کنی، هزار و ۹۰۴ واحد در مرحله اجرای فونداسیون، ۸۳۳ واحد در مرحله اجرای اسکلت، ۱۸۱ واحد در مرحله اجرای سقف و ۹۴ واحد در مرحله دیوارچینی و اتمام عملیات ساختمانی قرار دارند.

زمانی نژاد گفت: تعداد واحدهای آسیب دیده روستایی هم ۱۳ هزار و ۷۸۱ واحد بود که از این تعداد پنج هزار و ۸۵۴ واحد نیازمند نوسازی و مابقی به مرمت احتیاج دارند .

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان همچنین از توزیع هشت هزار و ۵۰۰ تن سیمان رایگان اهدایی رهبر معظم انقلاب در بین سیل زدگان استان خبر داد.

وام مسکن / اخبار مسکن