رویای دورِ خانه دار شدن | املاک پاستور منطقه ۲۲

رویای دورِ خانه دار شدن

به گزارش املاک پاستور و به نقل از ایسنا، افزایش قیمت بسیاری از محصولات و همچنین ورود بازار مسکن به شرایط تورم رکودی از اواخر سال ۹۷ باعث افزایش قیمت مسکن در بازار شده و این مساله بر روی شرایط بازار مسکن در زمینه نرخ رهن و اجاره نیز اثرگذار بوده است، به شکلی که در چنین شرایطی نه تنها قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده بلکه برای رهن یا اجاره مسکن نیز باید هزینه های بسیار بالاتری را پرداخت کنند و یا به مناطقی با نرخ های پایین تر نقل مکان کنند.
در شرایط فعلی اقتصاد کشور، توان خرید مسکن کاهش پیدا کرده و از این رو بسیاری از مردم برای زندگی باید مسکن های استیجاری را انتخاب کنند، مسکن های استیجاری ای که نرخ اجاره بها و یا پیش پرداخت آن ها به شدت رشد پیدا کرده است و پرداخت چنین هزینه های سنگینی به خانواده ها فشار فراوانی را در این شرایط دشوار اقتصادی وارد می کند.
رشد ۳۰ تا ۴۰ درصدی نرخ اجاره بها و رهن مسکن در اهواز
در این زمینه قنبرعلی زنگنه، رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز با اشاره به رشد ۳۰ تا ۴۰ درصدی نرخ اجاره بها و رهن مسکن در اهواز گفت: قیمت مسکن در بازار در طول دو سال گذشته رشد چشمگیری داشته اما در این زمینه نرخ اجاره بها و رهن مسکن به آن میزان رشد نداشته و رشد آن کمتر بوده است.
وی افزود: برای افزایش نرخ رهن مسکن که به تبع آن اجاره بها نیز تعریف می شود، شاهد رشد حدود ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت ها بوده ایم که این میزان در مقایسه با رشد حدود ۱۲۰ درصدی قیمت مسکن کمتر است.
زنگنه خاطرنشان کرد: شرایط رکودی در سال های گذشته و افزایش قیمت بسیاری از محصولات در بازار شرایطی را رقم زده است که شاهد افزایش نرخ اجاره بها و رهن مسکن نه تنها در اهواز بلکه در سراسر کشور …

اخبار مسکن خرید زمین در منطقه 22